Menu

Wycieczka szkolna Zakopane

8 listopada 2016 - wycieczki trzydniowe

Na ostatniej wycieczce szkolnej byliśmy w Zakopanem, czyli najsłynniejszym ośrodku turystyki górskiej, a także najwyżej położonym mieście w Polsce. Była to dla mnie super wycieczka, ponieważ nigdy wcześniej nie byłam w górach. Było to dla mnie niesamowite przeżycie, ponieważ mogłam wziąć udział w wycieczce szkolnej razem z całą moją klasą. Kilka dni przed wycieczką mieliśmy spotkanie organizacyjne na którym omawialiśmy cały plan wycieczki, co będziemy zwiedzali, kto z kim będzie spał w pokoju i co mamy ze sobą wziąć. Była to wycieczka trzydniowa, więc wszyscy bardzo się cieszyli, że spędzimy ze sobą tyle czasu i bez rodziców. Przed wycieczką w szkole panowały radosne nastroje i nasz wyjazd był tematem, który był poruszany na każdej przerwie.

W drogę

Wycieczka szkolna Zakopane rozpoczęła się od zbiórki przed szkołą, po sprawdzeniu wszystkich możliwych rzeczy. Takich jak: sprawdzenie obecności, dokumentów i czy na pewno wszystko spakowaliśmy, mogliśmy wsiadać do autobusu, zajmować miejsca i ruszać. Pilot przywitał nas i otworzył naszą wycieczkę szkolną, po czym ruszyliśmy. W czasie drogi słuchaliśmy o zabytkach, które mijamy i atrakcjach turystycznych. Pilot bardzo ciekawie i szczegółowo opowiadał o wszystkim co właśnie znajduje się za oknem. Po kilkugodzinnej podróży bardzo wygodnym autokarem, dojechaliśmy na miejsce gdzie wysiedliśmy z autokaru i po zapoznaniu z przewodnikiem ruszyliśmy w stronę Krupówek. Czyli najbardziej reprezentatywnej ulicy Zakopanego na której są sklepiki, restauracje, muzeum Tatrzańskie i Dworzec Tatrzański, a także kościoły. Następnie byliśmy na Cmentarzu na Pęksowym Brzysku, na którym są pochowani ludzie wybitni i  zasłużeni dla Zakopanego m.in. Stanisława Witkiewicza, Władysława Hasiora i wiele innych. Wyjechaliśmy i zjechaliśmy kolejką linowo-terenową na Gubałówkę, jest to podłużne wzniesienie na Pogórzu Gubałowskim, tam mieliśmy trochę czasu na podziwianie pięknych krajobrazów, ponieważ jest to punkt widokowy. Na koniec pojechaliśmy do ośrodka, rozdzieliliśmy się na pokoje, zjedliśmy pyszną obiadokolację i jeszcze mieliśmy trochę czasu na wspólne rozmowy, gry i zabawy.

Kolejny dzień naszej wycieczki rozpoczęliśmy śniadaniem, a następnie ruszyliśmy nad Morskie Oko, które jest największym jeziorem w Tatrach, pochodzenia polodowcowego, otoczone jest górami, które odbijają się w nim co sprawiło, że czułam się tam wspaniale. Mieliśmy tam czas wolny i wtedy mogliśmy się zrelaksować i odprężyć. Na koniec pojechaliśmy do ośrodka, zjedliśmy obiadokolacje i bardzo zmęczeni poszliśmy spać.

Zwiedzanie Zakopanego

Ostatni dzień naszej szkolnej wycieczki zaczął się śniadaniem, a później musieliśmy się spakować i wykwaterować, ponieważ czekały nas kolejne atrakcje. Po spotkaniu z przewodnikiem naszym pierwszym punktem był spacer po mieście, później byliśmy w Muzeum Tatrzańskim, które jest jednym z najstarszych muzeów regionalnych w Polsce. Widzieliśmy tam okazy: skał i minerałów, florystyczne i faunistyczne, etnograficzne i dzieła sztuki. Następnie zwiedzaliśmy Wielką Krokiew, czyli skocznie narciarską im. Stanisława Marusarza jest największą skocznią w Polsce, a jej punkt konstrukcyjny jest usytuowany na 120 metrze i Małą Krokiew. Na koniec mieliśmy czas na zakup pamiątek, co oczywiście zrobili wszyscy. Droga powrotna była bardzo przyjemna, ponieważ pilot włączył nam film, a poza tym i tak wszyscy byli bardzo zmęczeni, więc większość spała. Nasza wycieczka szkolna zakończyła pod szkołą.

Bardzo podobała mi się ta wycieczka szkolna Zakopane, ponieważ uwielbiam góry, bo są piękne. Chciałabym znowu pojechać na taką wycieczkę, ponieważ była bardzo dobrze zorganizowana, wszystkie punkty były ciekawe, autokar, którym jechaliśmy był wygodny. Pilot ciekawie opowiadał o wszystkich atrakcjach, a także dbał  nasze bezpieczeństwo. Ośrodek w którym byliśmy zakwaterowani był ładny i komfortowy, a przewodnicy, którzy nas oprowadzali byli bardzo dobrze zorientowali i dokładnie opisywali zwiedzane obiekty. Najbardziej podobało mi się jezioro Morskie Oko, ponieważ było otoczone górami co robiło niesamowite wrażenie. Był to wspaniały wyjazd. Nie mogę się doczekać kolejnej wycieczki szkolnej, ponieważ dzięki temu poznaję nowe miejsca i uczę się nowych rzeczy. Całej klasie ta wycieczka zapadnie w pamięć i w przyszłym roku na pewno też się gdzieś wybierzemy.